mannen en hoge hakken

  • Erik

    Volgens lezen (hier en andere fora) denk ik dat er zeker onder mannen (en misschien ook wel bij een aantal vrouwen) een behoefte is om (goed) te leren lopen op hakken, klopt dit?

    Wie wil/durft er hier een workshop/cursus voor te volgen om (goed) te leren lopen/dansen op hakken?

    Misschien dat ik wat kan regelen als de groep groot genoeg is en de locatie voor een ieder te doen is. Misschien vinden de dames het geen probleem om samen met mannen de cursus te doen?

    Reacties ontvang/lees ik graag.

  • Raymond

    40 jaar, getrouwd, twee jonge kinderen, en hakken zijn echt geen probleem hoor!

    Ik heb meerdere paar laarzen met hakken van 6 tot 10 cm en kan ze gewoon aan als ik de kids naar school breng, boodschappen doe, etc. Soms kijken mensen even vreemd op, de meeste zien ‘t niet eens, en soms krijg ik leuke reacties. Als m’n vrouw en ik uit gaan hebben we bijna altijd allebei hakken aan.

    Het is vast anders met rode pumps met 12cm stiletto's, maar een iets dikkere hak niet extreem hoge hak tot 8 cm of zo, daar heb ik nog nooit last van gehad. (O, behalve dat m'n zus me nu Prince noemt, haha!)

  • mark

    ik ben zelf vader van 4 kinderen en zijn groot gebracht met de gedachte dat mannen ook hakken dragen zelf draag ik laarzen met hakken tussen de 6 en 10 cm hoog mijn vrouw accepteerd dat en de kinderen ook zelf loop ik over straat met die laarzen ach ze kijken je wel na maar dat doet mij niets succesmitch schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > Ik heb even een vraagje Wat vinden jullie van mannen

    > op hoge hakken

    > Ikzelf hou zeer veel van hoge hakken, en ik zou er het

    > liefste ieder dag op lopen

    > < maar dat laat deze maatschappij niet toe>

    > En aan gezien dat ik kinderen heb heb ik deze

    > fantasie maar in de ijskast gezet.

    > Ik heb wel een paar pumps om op te lopen, maar al dat

    > stiekeme gedoe is niet leuk om zo op “jouw schoentjes” te

    > lopen.

    >

    > Ik zou jullie mening hierover willen weten dames??!!

    >

    > met hoog gehakte groeten van Mitch

  • Johan

    Al jaren loop ik hoge hakken en dan niet van die blok hakken maar stiletto's, meestal draag ik laarzen, zelf heb ik kinderen en deze weten niet beter dan dat hun vader op hoge hakken loopt, wel combineer ik het met een leuke outfit, de reacties die ik daar over krijg zijn zeer varierend, van hoon gelag en hard gelach, tot gegiegel en complimenten, het leukste vind ik als een man of vrouw me aan spreekt en vraagt naar mijn fasinatie of me gewoon een wauw teo roepen.

    Bij ons thuis is het heel normaal dat als we weg gaan ik op hakken loop ook mijn vrouw vind het inmiddels de normaalste zaak, toch heeft zei lang rond gelopen van wat andere er wel niet van dachten, nu ziet ze het gewoon als dat een ieder zelf moet weten wat ze dragen, wel ben ik van mening en ik heb al menig man maar ook vrouw op hakken zien lopen dat ik denk jezus wat een boer, het lopen op hoge hakken en dan praat ik met mijn maatje 40 over 13 cm, dat je er wel elegant op moet lopen dus geen grote passen en ja als je de bus even niet kan halen dan ga je ook niet rennen.

    Ik geloof dat er zat vrouwen zijn die bewondering hebben over het feit dat er mannen zijn die op naaldhakken rond lopen in het dagelijkse leven, ze weten tenslotte wat je er voor moet doen om dat goed te kunnen.

    Verder wil ik iedereen zeggen, doe gewoon wat je het lekkerste lijkt en denk niet na over wat een ander van je vind, het is jouw leven en het is al zo kort.

  • Amanda

    Goedendag,

    Ik ben er voorstander van dat mannen ook op hakken mogen lopen.

    Mijn vriend doet het zelf ook wel eens in huis, maar in het openbaar is het nog al gewaagd. Het is eigenlijk best vreemd, sandalen mogen wel, dit niet?

  • Raymond

    In het openbaar is het dragen van hakken nog(?) niet zo gebruikelijk. Maar gewaagd? Naaaah. *Ik* heb er in ieder geval nog nooit negatieve reakties op gehad. Het is uiteindelijk slechts een kwestie van wennen…

  • Anoniemus

    Ik ben al sinds mijn 18e gek op pumps met hakken van >6.

    Mijn vriendin heeft er diverse, op mijn advies koopt ze er af en toe eens een met kruisbandjes of enkelbandjes.

    Dat vind ik echt schitterende schoenen. Jullie ook?

  • TravLadyElvira

    Als je op YouTube kijkt zijn er ook filmpjes te vinden waarop uitgelegd word hoe je op hoge hakken kan leren lopen. Zijn wel Engels talig maar goed. Zijn er dus wel.

  • Renee

    Hoi,

    Ik loop al jaren altijd, ook op mijn werk, op dames laarzen met een hak van gemiddeld 8 cm. Laarzen zijn ook nog vrij vrouwelijk gesneden. Mijn kids weten niet beter en mijn vriendin heeft er ook geen enkel moeite mee. Natuurlijk wordt er wel eens gekeken, maar ik ben er eigenlijk nog nooit mee lastig gevallen.

    Als jij je er prettig op voelt, gewoon doen, je zult zien dat de reacties heeeeel erg meevallen.

    Gr.

    Renee

  • remco0808

    Dag Amanda,

    Het ligt niet zozeer aan de maatschappij, maar vooral aan jezelf. Als je er zelf vrede mee hebt, dan is de stap om naar buiten te gaan een hele kleine. Het is vooral een kwestie van zelfvertrouwen en als je verder gewoon doet, is er in de regel niets aan de hand. De meeste mensen hebben het amper in de gaten en als ze het wel zien, kijken ze misschien even, maar dat is het dan. Ik loop al jaren met hoge hakken (niet extreem hoog, tussen de 5 en 8 cm.) en ik heb nog nooit negatieve reacties gekregen.

    Groeten en suc6, Remco