Schuurman schoenen Enschede nóóóit weer!

  • janine29

    Zaterdag 31 oktober stappen we Schuurman schoenen binnen om een paar mooie schoenen uit te zoeken. Het is druk en we vragen aan een personeelslid of we geholpen kunnen worden. Ze verteld dat ze zo bij ons komt dus wachten we geduldig af. Na 20 minuten is ze nog niet terug en zie ik dat ze een mevrouw help die net de schoenenzaak binnen loopt. Ik vraag dus nogmaals maar of iemand kan helpen en eidelijk krijgen we hulp. We zoeken een paar leuke schoenen voor de oudste zoon uit. Na 2 dagen zien de schoenen er al niet meer uit. Het leer, van de bruine schoen, is helemaal wit uitgeslaan en ook is er een stukje bij de naad wat al kapot is en dat terwijl hij er helemaal niet buiten mee heeft gespeeld! Hij heeft er alleen maar op gelopen. We besluiten om toch maar even terug te gaan met die schoenen en woensdagmiddag als de kinderen vrij zijn gaan we naar Schuurman. Ik doe mijn verhaal daar en mij wordt gelijk al meedegedeeld dat dat best kan met een schoen. Ik blijf erbij dat het niet normaal is, helemaal niet als je je bedenkt dat die kinderschoen 100 euro kost.

    Ze zegt dat het wel op te lossen is door hem in te vetten. We verlaten de winkel en komen 15 minuten later terug om de schoenen op te halen. Inmiddels heeft ze de schoenen voor de helft met schoencreme behandeld en ziet de hele schoen er niet meer uit!! De andere helft kun je niet behandelen want dan ben je je stiksels kwijt.

    Ik vertel dat ik niet blij ben met het resultaat en naar veel wikken en wegen besluit ze dat ik dan wel andere schoenen uit mag zoeken. Dus vol goede moed lopen we richting de kinderschoenen. Helaas zaten er geen mooie schoenen tussen en konden we niet slagen. Dus maar weer naar die mevrouw om te vragen of we geen geld terug kunnen krijgen. Weer liep ze weg en nu kwam er een andere mevrouw terug. Het eerste wat ze zei, op een sarcastische toon, wat is nou je werkelijke probleem. Ik vertelde nogmaals maar wat mijn probleem was en vroeg vriendelijk of ik dan niet mijn geld terug mocht. Dat mocht dus niet. Uiteindelijk heb ik de schoenen maar weer mee naar huis genomen en zit ik met dure schoenen in mijn maag die nu al kapot zijn en er niet meer uitzien!

  • karin

    Hallo Janine,

    Ik had vorig jaar zomer net zoiets daar. Ik had schoenen speciaal voor het werk gekocht wat ik dus alleen binnen droeg.

    Het leer liet helemaal los. Toen ik ermee terug ging kreeg te horen dat het door de zuurgraad van mijn “zweetvoeten” kwam. Ik zou ze ook nat hebben laten worden en in de volle zon hebben laten drogen. Met andere woorden het was mijn eigen schuld dat ze er na een week zo uit zagen en ik kreeg geen geld terug. Het was die dag 30 graden en na een lange dag werken had ik geen puf voor een eindeloze discussie. Ik ben boos de winkel uit gelopen met de woorden dat ik nooit meer terug kwam.

    Ik ben sindsdien ook niet meer terug geweest. Ik vond het personeel erg onbeschoft en de bedrijfsleidster totaal niet klantvriendelijk. De toon waarop zij sprak had ik destijds niet in de winkel waar ik werkte tegen de klanten moeten praten want dan was ik met staande voet ontslagen.

    Ik hoorde van andere dat die op zuid beter is dan in de stad zelf. Misschien kan je daar nog eens heen gaan. In Hengelo schijn je ook goede service te hebben.

    Groetjes Karin

  • e.sikkema

    ik vind als je houd an binen acht dagen terug brengen hoor je geld terug te krygen als ik dat meemaak kocht ik niks meer in zon winkel de service van diverse winkels word steeds minder merk ik ook wel de laatse tyd

  • Francien

    Hallo,

    Wow wat een gedoe met die schoenen, misschien hebben jullie het niet op het juiste tijdstip getroffen.

    Ik heb zelf een jaar geleden een paar laarzen gekocht en toen ik ze deze winter weer aan wou doen waren ze stuk en helaas niet meer te repareren omdat het lak was gescheurd.

    ik ben ermee teruggegaan en de mevrouw die mij hielp was heel vriendelijk en zei dat ze het zouden oplossen. Nadat ze met iemand anders in gesprek wasgeweest kwam ze terug met de mededeling dat ik een nieuw paar mocht uitzoeken. Nu heb ik geweldige laarzen en ben super tevreden met hoe ze het hebben opgelost. bij een andere winkel zou ik dit nooit voor elkaar krijgen

    Voor mij dus: Schuurman Schoenen Enschede, Zeker de moeite waard

    Groetjes Francien

  • Maaike

    Zo, wat onbeschoft! Dat is toch niet normaal?

    Ik heb 3 weken geleden schoenen gekocht bij een nieuwe schoenenwinkel in Enschede. Voetsie geloof ik (aan de Haverstraatpassage)

    Super vriendelijk personeel, ik ben heel goed geholpen. Toen de verkoopster het antwoord op mijn vraag niet wist, ging ze zelf de bedrijfsleidster bellen om me goed te kunnen helpen!

    Mijn schoenen zien er nog steeds goed uit en ze waren helemaal niet duur. Ik heb ook schoenen voor mijn jongste dochter gekocht en ook die doen het perfect. De service hierbij was ook erg goed.

    Ik ga dus volgende keer terug naar die winkel, want service is bij die grotere ketens vaak ver te zoeken.

  • Annedien

    Het is echt niet zo dat de service bij grotere ketens vaak ver te zoeken is,

    Schuurman Schoenen staat er over het algemeen om bekend dat ze klachten sneller en beter oplossen dan de gemiddelde schoenenwinkel (vergelijk bijv. met Ziengs)

    Natuurlijk wordt je in elk filiaal weer anders geholpen, in het ene beter, in het andere slechter, ik merk dat daar nogal verschil in zit.

    Ik heb meegemaakt dat een klant die voor mij aan de beurt was terug kwam met schoenen die een jaar oud waren, een jaar volop gebruikt, deze klant kreeg de schoenen volledig vergoed. Dit vind ik absurd, schoenen zijn een gebruiksvoorwerp dus worden ze logischer wijs minder van kwaliteit naarmate ze veel gedragen worden. Ik had bewondering voor het filiaal van Schuurman die deze klant naar mijn mening onterechte vergoeding heeft gegeven. Ik zou er niet eens mee DURVEN terugkomen.

    Vaak ligt het probleem niet bij de schoenenwinkel, maar bij de leverancier/fabrikant van de schoenen (dit is dan ook waar mevrouw over klaagt).

    Ik zou daarom zeggen: scheer niet alle winkels over 1 kam.

  • olfert

    koop maar schoenen van de Nederlandse fabriekant H. Greve dan heb je waar voor je geld kost iets meer maar dan heb je wel en paar degelijke handgemaakte schoenen aan je voeten.

    en wat betreft schuurman schoenen daar heb ik nog nooit van gehoord.

  • Jordy

    wij waren klant bij schuurman schoenen in doetinchem en werden daar slecht behandeld.

    wij kochten daar twee paar geox een paar was al na drie weken kapot (de zool was voor helemaal los)

    de andere paar was na twee maanden al helemaal kapot.er werd ons gezegt als onze winkel niet goed is ga je maar naar een ander.dus klant vriendelijk ho maar.we gaan dus op zoek naar mensen met klachten over schuurman schoenen

    om te kijken of we er iets mee kunnen doen.radar bv de koude douche

  • Linda

    hallo,

    wij zijn al jaren klant bij Schuurman maar hebben nog nooit problemen gehad.

    mijn zus wel 2x maar dat is altijd netjes opgelost, wij gaan altijd naar Schuurman in Enschede-zuid.

    nee, dan Tiptoe daar wordt je pas goed behandeld.(maar niet heus)

    gr Linda

  • aaltjen

    Hallo,

    Ik koop de schoenen vaak bij Schuurman in Hoogeveen en ik vind het prima geregeld met de service

    heb zelf wel laarzen gehad voor mijn dochter die naar een paar maanden los gingen bij de zool en dat mocht zeer beslist niet volgens de medewerkster en ze kreeg gelijk een nieuw paar. Mijn ervaring is ook dat je daar prima geholpen word!

    groet Aaltjen