hoogte van hoge hakken

  • Chantal

    hallo rene,wat betreft je voorkeur voor de vorm van de hak ga ik helemaal met

    je mee,ik draag tijdens mijn werk net als heidie ook een mantelpakje met afwisselend daaronder “echte” dunne hoge naaldhakken en dan de volgende dag

    weer een paar met iets dikkere hakken en zo kan ik nog wel even doorgaan

    want ik kan inmiddels kiezen uit 14 paar naaldhakken zoals jij beschrijft(hoge dunne hak oplopend van 8 cm tot 13 cm met en zonder enkelbandjes)en ik heb

    nog wat laarzen maar daar hou jij niet van want deze hebben blokhakken van

    2 bij 2 cm(maar er zit geen plateau aan de voorkant)wat ik verder heb kan je

    vinden in de wehkamp najaar/winter 2000/2001 catalogus op pagina 298 en 299

    de nummer's 1 (zwart) 2 (bruin) 3 (zwart) en nummer 6 in blauw en zwart.verder heb ik nog een aantal nike air max lady voor naar de sportschool.zo nu weten jullie

    hoe mijn schoenen kast eruit ziet!! om nog even op heidie terug te komen,ik neem

    me petje af voor haar want zij moet veeel meer rond lopen op een dag dan ik,

    ik zit achter een balie en ik hoef alleen maar

    de telefoon aan te nemen en als er al mensen komen hoef ik alleen te zeggen

    kamer 1 2 3 4 of 5 want meer is er niet! de post rond brengen (alle 5 kamers) is

    nog het verste wat ik loop op een dag!dus wat ik ook draag moe word ik er niet van!

    groetjes Chantal

  • Heidie

    Dank je Chantal…echt wel leuk om te horen :-)

    Je bent de eerste die ik tegenkom die hier nu regelmatig iets neerzet.

    Ehm…zeg tegen Martijn dat ie die Smiles kan krijgen door achtereenvolgens

    dubbele punt, streep en als laatste een afsluitend haakje moet typen.

    (Klassieke smile in computertaal)

    Moet jij toch weten Martijn!! Foei!!!

    Groetjes, Heidie

  • René

    nog even een opmerking over het getik van hakken.

    Ik vind het getik van hakken inderdaad aangenaam om te horen maar ook dit kan zo misleidend zijn. hoor je klik-klak klik-klak en dan kijk je……loopt er een iemand met gewone schoenen en ijzertjes rond te stappen.

    Ik wil daar graag nog even wat dieper op ingaan.

    Als een vrouw namelijk hakken >10 cm draagt kun je dat meestal wel horen. Het geklak is dan meestal niet helemaal gelijkmatig maar wordt zo nu en dan onderbroken door een kort schrapend geluid. De hak raakt dan de grond iets eerder voordat de stap volledig voltooid is. Vermoeidheid wellicht.. maar het is me wel vaker opgevallen.

    Ook zou ik graag willen weten hoe je als vrouw bepaald wanneer en bij welke gelegenheid je hakken boven 10 cm draagt.

    Persoonlijk ben ik van mening dat hakken tot 8 cm. vrij gewoon zijn voor bepaald werk. Tussen 8 - 10 cm is gewaagd maar kan nog wel.

    Maar boven 10 cm wordt echt fetish en is op het werk toch vrij schokkend of op z'n minst het praatje van de dag.

    Is dat een machtsgevoel of kick je dan van iets anders?

    groet, René

  • René

    hoi chantal

    als ik de mode voor vrouwen mocht bepalen was jouw schoenenkast een voorbeeld

  • Chantal

    hallo rene,je wil weten hoe een vrouw bepaalt waneer ze op hakken loopt van

    13 cm,nu kan ik niet voor anderen denken dus ga ik maar weer over mezelf schrijven.

    nogmaals, ik werk bij een makelaar en op kantoor ben ik de meeste tijd alleen.

    ik moet een mantel pakje aan met het bedrijfs logo erop maar dat ding ziet er niet

    uit het past niet om mijn borsten terwijl de rok veel te lang is (tot de knie!!!)wat ik

    heb gedaan is de rok ingekort en van het jasje de bovenste knoop afgehaald.wat

    schoenen betreft kan er van alles onder maar ik hou van hakken dus meestal

    draag ik mijn favorite zwarte lak pumps met enkelband die heb ik in 8 , 9 en 10

    cm.Goed nu de echte hoge hakken….

    op vrijdag ben ik om 12 uur vrij en meestal heb ik om 10 uur wel een sms'je

    gehad van martijn waarop staat “vanavond zetten we de boel op stelten” dan weet

    ik genoeg hij heeft dan ergens een tafeltje voor twee gereserveerd in een leuk restaurant.Ik zorg er dan voor dat ik er heel fijn uit zie als hij thuiskomt…

    wat ik dan draag is dit: een strak en kort geel latex jurkje (wat ik laat glimmen met van die spray)een paar super glimmende licht bruine hold-up kousen(onder latex kan je geen jarretelgordel of ander ondergoed dragen want dat tekend heel erg af) en mijn 13 cm naaldhakken,als het mooi weer is stap ik zo in de auto ander's

    doe ik mijn lange leren jas aan deze hangt tot iets boven mijn enkels.

    eenmaal aan tafel vertel ik hem dan dat ik weer geen slipje aan heb,niemand zal

    het ooit zien of merken maar voor ons is het echt super spannend,ik raad iedereen

    met relatie problemen aan om dit eens te doen voor hun man,echt je krijgt alles gedaan van ze!!(martijn trapt er alleen niet meer in omdat we dit regelmatig doen)

    maar ik heb een nieuw middel ik weet niet of ik dat wel hier kan zeggen maar aangezien ik toch anoniem wil blijven doe ik het gewoon, ik heb bij de wehkamp

    van die liefdes kogels gekocht het zijn twee balletjes aan een touwtje

    die rammelen en volgens de tekst moet er bij iedere beweging een golf van warmte

    door m'n buik gaan… nou niet dus,ik heb ze gisteren “in” me gedaan naar me

    werk maar ik heb echt niets gevoeld!! maar ik doe het voor martijn hij heeft

    het op internet gezien en op tv ,dus als hij zo slim is om me morgen te sms'en

    mag hij morgen avond touwtje trekken !!!ik voel nu wel een golf van warmte door me

    buik gaan maar dat is van de gedachten alleen al.ik hoop dat jullie me niet raar gaan vinden nu,ik doe gewoon alles wat hij wil zolang ik er zelf plezier in heb en

    ik heb maling aan wat anderen vinden….jong,snel,wild chantal..

  • Heidie

    Rene,

    Ik denk dat je een heel eind in de buurt komt met je beweringen over je hoogtes van de hakken. Persoonlijk vind ik de hakken tussen 8 en 10 cm (gewaagd zoals jij zegt) het mooist en het meest sexy. Fetisch is wel leuk, maar je kan er niet uren op lopen zoals je dat met een normaal paar schoenen zou doen. Bovendien maken die 5 inches (of meer) ineens alles onwerkelijk (van: er klopt iets niet in die verhouding hak-en-de-rest) als je begrijpt wat ik bedoel.

    Voor m'n werk draag ik dan ook niet hoger dan 10 cm.

    Ik moet er als manager wel representatief uitzien, maar dan met de nadruk op representatief en niet het gesprek van de dag worden voor zowel personeel als klanten en gasten.

    Groetjes Heidie.

  • Heidie

    Chantal,

    Heb je wel de goeie liefdeskogels gekocht? Als het goed is zitten zijn ze concentrisch…dus in die kogels zitten nog eens zwaardere kogels die dus onafhankelijk van de buitenste kogels bewegen…en dat kun je voelen.. (tjeez..lijkt wel of ik over onderstellen en wielophangingen van auto's praat!)

    Maar goed…..dat (psychologische) spelletje zouden meerdere stellen moeten spelen….is echt zoooooo gaaf…

    Groetjes Heidie.

  • Yeroen

    Chantal en Heidie,

    Balletjes Balletjes en touwtje trekken!

    Wat wordt ik daar helemaal nieuwsgierig en @!#$ van jullie talk.

    Maar werken ze ook dan Heidie?

    En kennen jullie meer van zulke speeltjes?

    Yeroen

  • Chantal

    yeroen,ik reageer hierop bij het onderwerp laarzen versus pumps