verschillende voeten

  • afke

    Ik heb links maat 40 rechts maat 37. Bestaat er een winkel waar je 1 schoen kan kopen dus allen links 40 en rechts 37. Nu gooi ik altijd 2 schoenen gewoon in de prullebak. Zonde toch?

  • Adri.

    Vraag eens aan je winkelier of hij merken verkoopt die een ongelijk paar kunnen maken. Dat is meestal zo een 30% duurder dan een regulier paar maar altijd goedkoper dan twee paar schoenen kopen.

    Eerlijkheid gebied te zeggen dat modemerken dit meestal niet doen.

    Succes, Adri.

  • john

    Ik heb ook twee ongelijke voeten. Re mt 42, links 40. Ik hoopte zo iemand te vinden met het omgekeerde zodat we elkaar kunnen helpen. Maar ja speld in een hooiberg denk ik. Ik zag wel een advertentie van Richard van Doorn, een schoenenzaak in Utrecht die ongelijke paren verkopen. TIP? John

  • Adri.

    Ongelijke maat paren zijn niet uit voorraad leverbaar maar dienen besteld en gemaakt te worden (dit mede om verschil in materiaal tussen de schoenen te voorkomen). Bij herenschoenen kan dit o.a. door het merk Rembrandt, levertijd ca. 4 weken. Bij het merk Mephisto kan dit met een beperkt aantal modellen ook, levertijd ca. 6 tot 8 weken. Bij beide geld een meerprijs van ca 30%.

    De genoemde PodoLinea en FootFit winkeliers kunnen deze service allemaal leveren.

    Met vriendelijke groet, Adri.

  • marcel

    Ik heb van een kennis een paar wandel/berg schoenen gekregen.Hij vond ze na 1 dag tijdens een vliegreis te hebben gedragen niet lekker zitten, te krap.Wel nieuw gekocht in frankrijk. Nu blijkt dat links maat 44 en rechts maat 45 1/3 te zijn.Merk:Salomon. Ik heb ze te koop op Marktplaats met foto erbij.onder:ongelijke maat voeten.Weet ook iemand of er ook een speciale site is voor dit soort “problemen”?

  • Dee

    Ook ik heb een maatverschil van 2 maten.

    Ik weet van Durea en Verhulst dat zij een onpaar voor je

    kunnen maken met een meerprijs van 10 of 20%.

    De levertijd is ongeveer 6 weken.

    Vraag er naar bij de winkelier.

    Dee

  • Fineke

    Hoi,

    Mijn zoon van 16 heeft ook 2 erg ongelijke voeten. Rechts maat 43 en links 41

    Is er misschien iemand die een jeugdige smaak heeft en de omgekeerde maten?

    Inderdaad: een speld in een hooiberg.

    Fineke

  • Ilse

    Ha Afke,

    Ik heb rechts maat 40 en links 38… is het verschil bij jou echt 3 maten, want anders komen we wel erg bij elkaar in de buurt qua omgekeerde maten!

    Ik gooi idd ook altijd het andere paar weg…vind behalve de omgekeerde maat ook nog eens iemand met dezelfde smaak… maar je weet het nooit!

    Groet,

    Ilse

  • Miriam

    Hoi Ilse,

    Ik heb rechts maat 37/38 en links maat 39/40.

    Misschien dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen?

    Groet

    Miriam

  • diana

    hoi afke

    ik heb ook last van twee verschillende voeten

    maar ik ga geen twee verschillende maten kopen,

    maar ga naar de schoenmaker voor inlegzool en

    bij de hiel word het wat kleiner gemaakt.

    meschien wat voor jou of andere die dezelfede

    probleem hebben informeer eerst bij de schoen-

    maker. sterkte allemaal