klompen

  • Linda

    ik heb een vraag:mijn kinderen willen dolgraag hollandse klompen hebben,is het goed voor hun voeten?

  • Lisette

    je moet een klomp zien als “gymnastiek” voor die voetjes…

    Vroeger liepen hele volksstammen op klompen,maar die generatie heeft nu de meeste voetklachten. Als je ze afwisselt kan het geen kwaad,maar nogmaals..niet de hele dag laten lopen.

    (ik heb zelf een kinderschoenenspeciaalzaak, en een gewone dames en herenschoenenzaak, dus ik weet waar ik het over heb.)

    groetjes Lisette

  • Linda

    hoi Lisette

    ik heb nog een vraag: om welke voetklachten gaat het dan?

    groetjes Linda

  • Lisette

    hai Linda…

    Tja…om wat voor klachten gaat het zoal bij de oudere generatie….

    moeilijk te zeggen..

    brede voeten, hamertenen,halgus vallux (knobbel), doorgezakte voeten,rugpijnen…noem maar op.

    Nou is het nooit bewezen dat die klachten ook echt door klompendragen komen,maar dat het daar voor een gedeelte aan zal liggen is duidelijk.

    In 'n houten klomp wikkelt de voet zich niet af..(Buigt ie niet) en moet je vreselijk “grijpen” met je tenen om ze aan je voet te houden.

    Dat is best okee voor een uurtje of zelfs een paar uurtjes per dag, maar niet voor de hele dag.

    Nou zijn wij natuurlijk geen dokters…..dus voor alle zekerheid kun je het eens aan je huisarts vragen.

    De ene zal zeggen dat het niet slecht is…..de ander zal het je misschien afraden.

    Maar voor alle zekerheid zou ik proberen te beperken dat je kids de hele dag erop lopen.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

    groetjes Lisette